flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Аналіз роботи суду зі звернення громадян

12 липня 2013, 14:58

 

УЗАГАЛЬНЕННЯ

стану організації роботи Вишгородського районного суду Київської області

по розгляду звернень громадян, запитів і звернень народних депутатів.

Виконання вимог Законів України «Про звернення громадян» , «Про статус народного депутата», « Про статус депутатів місцевих рад», «Про доступ до публічної інформації» та «Про доступ досудових рішень»

 протягом І півріччя 2013 року

 

      На виконання Тематики аналітичних досліджень (узагальнень) в загальних місцевих судах Київської області, затвердженої наказом начальника ТУ ДСА України в Київській області 16.11.2011 року № 112, Вишгородським районним судом Київської області узагальнено стан організації роботи по розгляду звернень громадян, запитів і звернень народних депутатів та  виконання вимог Законів України “Про звернення громадян” та “Про статус народного депутата України” , а також, виконання вимог Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про доступ до судових рішень»,протягом І півріччя 2013 року.

      При проведенні узагальнення  були вивчені письмові заяви, скарги громадян, які надійшли до Вишгородського районного суду Київської області протягом І півріччя 2013 року, журнали реєстрації та  журнали особистого прийому громадян в.о. голови суду та керівника апарату суду .

     Обов’язки щодо питань ведення діловодства за пропозиціями   (зауваженнями),  заявами (клопотаннями)  і  скаргами  громадян, юридичних осіб, запитів і звернень народних депутатів протягом І півріччя 2013 року, було покладено, у відповідності до наказу в.о.голови Вишгородського районного суду Київської області від 22.01.2013 року № 6 о, на заступника керівника апарату цього ж суду Арзуманян А.В.

Під час виконання даної ділянки роботи, облік і реєстрація звернень громадян проводилась у Вишгородському районному суді Київської області у відповідності до вимог Інструкції з діловодства в місцевому загальному суді, затвердженою наказом ДСА України № 68 від 27.06.2006 року, зі змінами,  відповідно до якої діловодство за зверненням громадян  ведеться згідно з Інструкцією з діловодства за зверненням громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях  громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності , в засобах масової інформації, затвердженої ПКМ України від 14.04.97  № 348, із змінами, Законів України «Про доступ до публічної інформації» та «Про доступ до судових рішень».

     Відповідно до статей 1, 3 Закону України “Про звернення громадян”, громадяни України мають право на звернення до суду із пропозиціями (зауваженнями), заявами   (клопотаннями) та скаргами щодо порушених особистих прав та інтересів.

     Так, протягом І півріччя 2013 року до Вишгородського районного суду Київської області  надійшло 63 письмових звернень громадян, з них:

-         47 заяв та клопотань, в яких викладено прохання громадян про надання інформації та вирішення питань, що стосуються судового розгляду справ. Наприклад, заява про повернення оригіналу квитанції про сплату судового збору (дане питання регулюється нормами Закону України «Про судовий збір»); про примусовий психіатричний огляд ( дане питання регулюється нормами Закону України «Про психіатричну допомогу») ; про зарахування строку перебування під вартою в строк відбування покарання, про надання інформації щодо місця перебування засудженого; щодо тривалого розгляду кримінальної справи (дані питання регулюються нормами Кримінального процесуального кодексу України); оскарження судових рішень; про місцезнаходження судової справи; про постановлення судом неупередженого та правомірного рішення; про зняття арешту на будинок і майно; питання відкриття провадження по цивільній справі; про надання інформації про рух цивільної справи; про виписку виконавчого листа, надання копії виконавчого листа; про виправлення описки в судовому рішенні; отримання копій документів зі справи (дані питання регулюються нормами Цивільного процесуального кодексу України).

    Має місце заява від учасника судового процесу про вирішення питання по усуненню судді Вишгородського районного суду Київської області від подальшого розгляду справи. Заявнику роз’яснено підстави та порядок оскарження дій суддів, передбачені розділом УІ Закону України «Про судоустрій і статус суддів».

     Мають місце повторні заяви громадян, які звертаються до суду декілька разів по одному і тому ж питанню.

    

     Заяв громадян щодо питань виявлення недоліків в діяльності Вишгородського районного суду Київської області, а також висловлення  думки  щодо  поліпшення   діяльності суду, протягом І півріччя 2013 року не надходило.

 

-         10 скарг громадян, а саме:

-         Скарга  щодо незаконності вироку Вишгородського районного суду Київської області; Скаржниці роз’яснено порядок оскарження вироку суду першої інстанції.

-         Скарга  щодо забезпечення виконання вимог Інструкції з діловодства у місцевому загальному суді та Закону України «Про доступ до судових рішень»; Скаржнику роз’яснено вимоги Закону України «Про доступ до судових рішень», яким визначено право осіб, які не брали участі у розгляді судової справи, на отримання копії судового рішення.

-         Скарги  щодо питань тривалого розгляду кримінальної справи ; Скаржнику надано довідку про рух кримінальної справи та причини відкладення судових засідань.

-         Скарга  щодо перегляду заочного рішення по цивільній справі; Скаржниці роз’яснено підстави, порядок та строк перегляду заочного рішення у відповідності до вимог чинного законодавства.

-         Скарга . щодо питань тривалого не виготовлення судового рішення суддею  

-         Скарга на бездіяльність прокуратури Київської області; Скаржнику роз’яснено порядок оскарження дій прокуратури у відповідності до вимог чинного законодавства.

 

     В тому числі, протягом І півріччя 2013 року, до суду надійшли три скарги громадян на дії суддів Вишгородського районного суду Київської області, а саме:

-         Скарга  щодо питань невчасного виготовлення рішення суду.

-         Скарга  . щодо питань винесення незаконного рішення по справі.

-         Скарга щодо питань винесення незаконного рішення по справі.

     По даним скаргам скаржникам роз’яснено підстави та порядок оскарження дій суддів, передбачені розділом УІ Закону України «Про судоустрій і статус суддів».

      Скарг  громадян на дії працівників апарату Вишгородського районного суду Київської області щодо питань організаційного забезпечення роботи суду, протягом І півріччя 2013 року не надходило.

      Звернень громадян у вигляді пропозицій (зауважень), з висловленням   порад,   рекомендацій   щодо  діяльності  Вишгородського районного суду Київської області, протягом І півріччя 2013 року не надходило.

     Всі письмові звернення громадян розглянуто та надано відповіді у встановлені законодавством строки (у  термін  не  більше одного  місяця  від  дня їх надходження, а ті, які не потребували додаткового вивчення, - невідкладно,  але не пізніше  п'ятнадцяти днів  від  дня  їх  отримання).

      Також, протягом І півріччя 2013 року до Вишгородського районного суду Київської області, у відповідності до вимог Законів України « Про статус народного депутата України» та «Про статус депутатів місцевих рад», надійшло  6 депутатських звернень, а саме:

-         Звернення народного депутата України  щодо забезпечення реалізації конституційного права на судовий захист громадянки  на отримання інформації про рух судової справи; На адресу народного депутата та громадянки надіслано довідку та роз’яснення про рух запитуваної цивільної справи.

-         Запит народного депутата України  щодо порушення прав мешканців села Козаровичі Вишгородського району Київської області .По даному зверненню суддею . надано довідки про рух запитуваної цивільної справи, та надано відповідь про вирішення даного питання народному депутату України.

-         Звернення депутата Вишгородської районної ради : 

1)          з питань надання інформації про справи про адміністративні правопорушення ( інформацію надано);

2)          про надання для ознайомлення матеріалів справи та виготовлення копій судових рішень (по даному зверненню надіслано листа на ім’я Голови Вишгородської районної ради у зв’язку з тим, що останнє не відповідає вимогам Закону України «Про статус депутатів місцевих рад» і не є депутатським зверненням);

3)          про надання інформації щодо розгляду апеляційної скарги (надано відповідну інформацію);

4)          щодо надання можливості ознайомитися з матеріалами справи ( в задоволенні даного запиту відмолено на підставі частини 2 статті 6 Закону України «Про судоустрій і статус суддів»).

    Всі письмові звернення депутатів розглянуто та надано відповіді у встановлені законодавством строки (протягом 10  робочих днів з моменту їх одержання).

     Відповіді на всі звернення громадян та депутатів, які надійшли до Вишгородського районного суду Київської області  протягом І півріччя 2013 року, надані в.о.голови цього ж суду Підкурганним В.В.

 

    Також, протягом І півріччя 2013 року, до Вишгородського районного суду Київської області, у відповідності до вимог Закону України «Про доступ до публічної інформації», надійшло 6 інформаційних запитів громадян, а саме:

-         Інформаційний запит  про надання інформації, що міститься в протоколах зборів судів; відмовлено у наданні інформації та надано відповідь, що запитувана заявником інформація, у відповідності до статей 20 та 21 Закону України « Про інформацію», віднесена до службової інформації з обмеженим доступом, порядок доступу до якої регулюється Законом України «Про доступ до публічної інформації», Положенням про забезпечення доступу до публічної інформації у Вишгородському районному суді Київської області, затвердженому наказом голови цього ж суду від 31.05.20111 року № 24 о та Переліком відомостей, що становлять службову інформацію, та які можуть міститися в документах з організації діяльності суду, затвердженого наказом голови суду від 31.10.2012 року № 53 о.

-         Інформаційний запит  про надання переліку справ, призначених до розгляду у Вишгородському районному суді Київської області; відмовлено у задоволенні даного інформаційного запиту  у відповідності до вимог п.5.5. розділу У Положення про забезпечення доступу до публічної інформації у Вишгородському районному суді , затвердженого наказом голови суду від 31.05.2011 року № 24 о, оскільки запитувачем не дотримано вимог до запиту на інформацію, передбачених частиною п’ятою статті 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації».

-         Два  інформаційних запити  про стан розгляду справи; заявникам роз’яснено порядок звернення до суду в порядку статті 27 Цивільного кодексу України.

-         Три  інформаційних запити про надання інформації по зверненню до суду з позовними заявами; заявниці надано відповідь.

 

     У відповідності до вимог Закону України «Про доступ до судових рішень», протягом І півріччя 2013 року до Вишгородського районного суду Київської області надійшло одне звернення про надання копії судового рішення особі, яка не брала участі у справі, але вважає, що дане рішення безпосередньо стосується його прав, свобод, інтересів та обов’язків. (клопотання   про надання копії рішення Вишгородського районного суду Київської області від 22.10.1997 року по справі про зміну дати та формулювання причин звільнення, стягнення заборгованості по заробітній платі. За висновками розгляду даного клопотання, встановлено, що воно підлягає задоволенню, оскільки громадянином. надано копії документів, які підтверджують його родинні зв’язки з позивачем по справі).

 

     Особистий прийом громадян у Вишгородському районному суді Київської області з організаційних питань роботи суду проводиться  в.о. голови суду та керівником апарату суду  у встановлені дні та години: вівторок та четвер  з 09-00 до 13-00 години.

     Години прийому доводяться до відома громадян шляхом оприлюднення їх на веб-сторінці Вишгородського районного суду Київської області веб-сайту судової влади України, а також, на дошці об’яв в приміщенні суду.

     Інші судді прийому громадян на  даний час не ведуть, що набагато полегшило роботу суддів, надало можливість для розгляду більшої кількості справ, які призначаються на ті години, що були відведені для прийому громадян.

     Звернення громадян на особистому прийомі в.о.голови суду та керівника апарату суду реєструються в журналах обліку особистого прийому громадян (ф№61), які прошнуровані, пронумеровані та опечатані.

     В даних журналах зазначається дата звернення, прізвище, ім’я,   по-батькові, адреса, місце роботи, соціальний статус заявника, короткий зміст питання, результати розгляду та дата отримання відповіді.

     Всі пропозиції, заяви і скарги (крім тих, що підлягають розгляду в порядку, встановленому кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним законодавством) реєструються в журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян. На кожну заяву і скаргу заводиться окреме провадження (справа), проставляється реєстраційній індекс, який складається з початкової літери прізвища заявника та порядкового номера пропозиції, заяви, скарги. У цьому провадженні містяться всі матеріали перевірки за скаргою або заявою.

     У разі надходження повторних пропозицій, заяв, скарг, їм надається черговий реєстраційний індекс, а у відповідній графі журналу зазначається реєстраційний індекс першої пропозиції, заяви, скарги.

     Пропозиції, заяви і скарги одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, обліковуються за реєстраційним індексом першої пропозиції, заяви та скарги з доданням порядкового номера.

     Також, у Вишгородському районному суді Київської області ведеться алфавітний покажчик прізвищ громадян, від яких надійшли пропозиції, заяви, скарги.

     Після реєстрації пропозиції, заяви і скарги, вони в той же день передаються на розгляд в.о.голови суду, який встановлює строк їх вирішення і дає конкретні вказівки виконавцям.

     Відповідно до резолюції в.о.голови суду, старший секретар суду передає заяву або скаргу виконавцеві під розписку в  журналі реєстрації вхідної кореспонденції суду,   не пізніше ніж на другий день.

     Про наслідки вирішення скарги, заяви зазначається в  журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян . Закінчені провадженням звернення зберігаються у  відповідальної особи до закінчення року, після чого здаються до архіву суду.

     З результатів узагальнення вбачається, що в цілому Вишгородським районним судом Київської області дотримуються вимоги Законів “Про звернення громадян,  “Про статус народного депутата України,  «Про доступ до публічної інформації» та «Про доступ досудових рішень» .

 

Керівник апарату

Вишгородського районного суду   

Київської області                                                              Л.Л.Паланичко

 

12.07.2013 року