Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
На сьогодні існує стала практика обрання відповідачами у справах про накладення адміністративних стягнень конкретної посадові особи органів, які мають право розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати відповідні санкції.
Визначення відповідачів, предмета та підстав спору є правом позивача, а встановлення належності відповідача й обґрунтованості позову - обов`язок суду.
При зверненні до суду з позовами про скасування постанов про накладення адміністративного стягнення позивачі в переважній більшості випадків визначають відповідачами конкретну посадову особу органу, який має право розглядати справи про адміністративні правопорушення та накладати відповідні санкції.
Так, наприклад у справах про «оскарження» штрафів за порушення ПДД є працівники патрульної поліції.
Частина 2 статті 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення встановлює, що у справах про адміністративні правопорушення, розгляд яких віднесено до відання органів, зазначених у статтях 222 - 244-20 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати уповноважені на те посадові особи цих органів.
Частина 3 статті 288 Кодексу України про адміністративні правопорушення визначає, що постанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення, постанову по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване в автоматичному режимі, можна оскаржити у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
При розгляді справ про адміністративні правопорушення посадові особи відповідного органу діють не як самостійний суб`єкт владних повноважень, а отже відповідні посадові особи не можуть виступати й самостійним відповідачем у таких справах, оскільки належним відповідачем є саме відповідний орган, на який покладено функціональний обов`язок розглядати справи про адміністративні правопорушення (такого висновку дійшов Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 17.09.2020 року при перегляді постанови у адміністративному провадженні № К/9901/4436/17).
Враховуючи наявність вказаного висновку при подачі позовних заяв про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення відповідачем може виступати виключно відповідний орган, а не посадова особи яка складала протокол, що просимо враховувати при зверненні до суду з відповідними позовними заявами.
В разі ж подачі позову з обранням неналежного відповідача Ви маєте право під час розгляду справи заявити клопотання про заміну неналежного відповідача належним, для цього необхідно подати таке клопотання через інтегровану рецепцію суду або заявити клопотання в судовому засіданні.
Інформує прес-служба суду