Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Вишгородський районний суд Київської області інформує, що Постановою Верховної Ради України «Про утворення та ліквідацію районів» № 807-IX від 17.07.2020 року у Київській області було ліквідовано Баришівський, Білоцерківський, Богуславський, Бориспільський, Бородянський, Броварський, Васильківський, Вишгородський, Володарський, Згурівський, Іванківський, Кагарлицький, Києво-Святошинський, Макарівський, Миронівський, Обухівський, Переяслав-Хмельницький, Поліський, Рокитнянський, Сквирський, Ставищенський, Таращанський, Тетіївський, Фастівський, Яготинський райони.
Одночасно з цим у Київській області було утворено, зокрема, Вишгородський район (з адміністративним центром у місті Вишгород) у складі територій Вишгородської міської, Димерської селищної, Іванківської селищної, Петрівської сільської, Пірнівської сільської, Поліської селищної, Славутицької міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Таким чином, згідно чинного адміністративно-територіального устрою Вишгородський район Київської області включає в себе територію ліквідованих Іванківського та Поліського районів Київської області, а також місто Славутич.
У той же час, відповідно до пп. 1 п. 3-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» № 1402-VIII від 02.06.2016 року до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв’язку з утворенням (ліквідацією) районів: відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17 липня 2020 року № 807-IX, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX.
Закон України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв’язку з утворенням (ліквідацією) районів у встановленому порядку станом на 26.11.2024 року не прийнято. У зв’язку з цим всі місцеві суди продовжують здійснювати правосуддя у межах старих районів, що існували до їх ліквідації відповідно до Постанови Верховної Ради України № 807-IX від 17.07.2020 року.
Правосуддя на території Іванківського та Поліського районів Київської області продовжує здійснювати Іванківський районний суд Київської області. Правосуддя на території Вишгородського району (у межах до прийняття Постанови Верховної Ради України № 807-IX від 17.07.2020 року) здійснюється Вишгородським районним судом Київської області. У свою чергу, відправлення правосуддя на території м. Славутич Київської області забезпечується Славутицьким міським судом Київської області.
Якщо відповідно до правил підсудності, визначених процесуальним законодавством, подача процесуального документа (позовної заяви, документів кримінального провадження, проваджень у справах про адміністративні правопорушення тощо) територіально прив’язується до місця, що розташовано на території ліквідованих Іванківського та Поліського районів Київської області або на території м. Славутич, то процесуальний документ має бути поданий саме до Іванківського районного суду Київської області або Славутицького міського суду Київської області відповідно.
У випадку якщо місце подачі процесуального документа припадає на територію Вишгородського району Київської області в його старих межах, то такий документ подається до Вишгородського районного суду Київської області.
Вищезазначені особливості застосування правил підсудності є тимчасовими – діють до моменту набрання чинності законом щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв’язку з утворенням (ліквідацією) районів, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України.
Вишгородський районний суд Київської області просить враховувати вищевикладені правила застосування правил підсудності та уважно підходити до вирішення питання визначення уповноваженого суду з метою забезпечення принципу процесуальної економії.